10 November 2013

My homemade oatmeal cereal breakfast / Bữa sáng với yến mạch của tôi


 Last week,I was wandering around and stopped by L's place shop then I found varieties of imported oatmeal cereal packets.I recalled back to my Europe trip last year when I saw those packets,re-remember how was wonderful cereal breakfast I got there every morning...I decided to buy one and have made my "exotic" breakfasts at home.It's really good taste as I had before....
It's super easy,you just need:
2-3 tbsp full of oatmeal cereal flakes from the pack
200-220 ml fresh milk (with or without sugar,up to your taste)
1 medium banana (sliced)
-Put the oatmeal on a plate or bowl,pour the milk over and top with sliced bananas.Wait a minute for the oatmeal in the milk become softer.Ready to serve!


 Tuần trước tình cờ mình lang thang vào shop L's Place và thấy họ bán rất nhiều loại yến mạch nhập khẩu.Vì thường hay ăn món này vào bữa sáng nên mình rất khoái và "rinh" ngay một gói về.Yến mạch rất tốt cho sức khoẻ,nhiều chất xơ và dinh dưỡng,thêm vào đó chỉ trong 3 phút bạn đã có một bữa sáng nhanh gọn,đủ chất mà không tốn nhiều thời gian nấu nướng chuẩn bị.Đây là một trong những món ăn sáng mình hay ăn nhất vào những hôm bận rộn không có thời gian.
Rất là nhanh nhé,bạn chỉ cần:
2-3 thìa to yến mạch
200-220 sữa tươi ( có đường hoặc không có đường tuỳ theo khẩu vị độ ngọt của bạn)
1 quả chuối vừa vừa (xắt lát)
-Cho yến mạch vào đĩa sâu lòng hoặc bát nhỏ,đổ sữa vào và đặt các lát chuối lên trên.Để vậy khoảng 1 phút cho yến mạch mềm hơn một chút là có thể ăn ngay rồi!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...