27 July 2016

"Spring Onion" Fried Tofu / Đậu Phụ Tẩm Hành



As a very popular side dish in Vietnamese meals, fried soft tofu dipped into fish sauce and fresh spring onion is one of people favorite food and I'm not an exception, either! I love this dish to eat with steamed rice and "Bok-choy" vegetable soup, a well combination! Another reason is this dish just takes a short time to cook and super easy, anyone can make it, even a kid!
Now, let's see how simple it is!

Ingredients:

Fresh soft tofu : 2 pieces (cut into thin, flat slices)
2 tbsp fish sauce
2 tbsp drinking water
1 stalk of spring onion (chopped)
Canola oil for frying

Method:

-Mix fish sauce, water, onion in a bowl
-Put a non-stick skillet on the stove, pour in canola oil and turn on the stove with big fire, when the oil starting to "sound", put tofu to fry until golden both sides.
-When some of them are done and the others are still frying, take one piece of hot tofu to dip into the onion and fish sauce mixing bowl, leave for few minutes to let the tofu absorbs the sauce. Then lay them on a plate. Continue until finish.
-Sprinkle the rest of onion and fish sauce all over the tofu
Done! Serve with steamed rice as a side dish or with rice porridge is also very tasty!



Đậu phụ tẩm hành là một món ăn rất phổ biến trong các bữa ăn của gia đình người Việt, vì người Việt thích dùng nước mắm làm nước chấm nên món ăn này đáp ứng được sở thích và thói quen đó bằng cách kết hợp nước mắm với hành hoa tạo nên hương vị thơm ngon đậm đà cho món đậu phụ rán. Nguyên liệu đơn giản lại siêu dễ làm nên mình cũng hay làm món này trong bữa cơm gia đình. Món ăn này có thể dùng cho thực đơn giảm cân rất tốt nhé mọi người!

Nguyên liệu:

2 bìa đậu phụ (Đậu Mơ càng ngon) xắt miếng mỏng cho dễ ngấm gia vị
2 tbsp (thìa canh 15ml) nước mắm ngon
2 tbsp (thìa canh) nước lọc
1 cọng hành hoa cắt nhỏ
Dầu canola để rán

Cách làm:

-Hòa nước mắm và nước lọc trong một bát tô, thêm hành hoa vào.Trộn đều
-Cho dầu vào chảo, bật lửa lớn đến khi dầu sôi hạ bớt lửa cho từng miếng đậu vào rán vàng đều 2 mặt
-Trong lúc vẫn rán đậu trên chảo, lần lượt bỏ từng miếng đậu đã rán vàng vẫn còn đang nóng nhúng vào bát nước mắm hành, để mấy phút cho đậu ngấm nước mắm thì xếp ra đĩa.Tiếp tục làm như vậy đến khi hết đậu trong chảo.
-Rắc nốt chỗ hành và rưới chỗ nước mắm còn lại trong bát lên đĩa đậu
Vậy là xong rồi, có thể ăn với cơm trắng hoặc ăn với cháo trắng. Một món ăn thật dân dã nhưng không kém phần ngon của Việt Nam!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...